Asystent rodziny – metodyka, uprawnienia i udokumentowanie pracy z rodziną, w tym tworzenie planu pomocy |
Autyzm, Zespół Aspergera, dzieci z nadpobudliwością psychoruchową |
Deinstytucjonalizacja pieczy zastępczej |
Diagnoza rodziny |
Diagnoza rodziny chcącej przysposobić dziecko |
Doskonalenie umiejętności interpersonalnych w pracy wychowawczej i wspomaganiu rozwoju dzieci w placówce wsparcia dziennego |
Doskonalenie umiejętności opiekuńczo-wychowawczych w pracy z dziećmi i nastolatkami |
Kontrola zarządcza |
Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej – metodyka, uprawnienia i dokumentowanie pracy z rodziną lub prowadzącym rodzinny dom dziecka |
Metoda dialogu motywującego z klientem oraz z rodziną |
Metody i techniki w zakresie budowania lokalnego systemu wspierania rodziny i pieczy zastępczej |
Międzyresortowe podejście do realizacji zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej - współpraca służb |
Opracowywanie lokalnego systemu wspierania rodziny |
Pozyskiwanie funduszy unijnych, w tym zarządzanie projektami dla wsparcia rodziny i pieczy zastępczej |
Pozyskiwanie środków finansowych i wdrażanie programów dotyczących wspierania rodziny i organizowania rodzinnej pieczy zastępczej |
Praca z dzieckiem z FAS i ze spektrum FAS |
Praca z dziećmi o zaburzonych więziach |
Prawo w praktyce - wybrane zagadnienia prawa dotyczące dziecka i rodziny |
Problematyka interwencji kryzysowej w rodzinie |
Profilaktyka uzależnień i zachowań ryzykownych młodzieży |
Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu |
Przetwarzanie i ochrona danych osobowych |
Regulacje prawne w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej. Procedury i zadania |
Standaryzacja w placówkach opiekuńczo-wychowawczych |
Szkolenie rodzin wspierających i zastępczych w zakresie pomocy rodzinie przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczej |
Trening przeciwdziałania przemocy i profilaktyka uzależnień |
Trening umiejętności kontaktu bez przemocy i zastępowania agresji |
Trening umiejętności prowadzenia mediacji rodzinnych |
Trening umiejętności wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi |
Trening umiejętności zarządzania zespołami i zasobami ludzkimi |
Usprawnianie współpracy instytucji pracujących na rzecz dziecka i rodziny, celem wypracowania jednolitych schematów postępowania w danych sytuacjach |
Wybrane zagadnienia z zakresu prawa (rodzinnego, administracyjnego, karnego, cywilnego, pracy i zabezpieczenia społecznego) |
Wypalenie zawodowe – etiologia, skutki, metody przeciwdziałania |
Zachowania autodestrukcyjne młodzieży, samookaleczanie, zachowania suicydalne, zaburzenia odżywiania - symptomy i ewentualne rozwiązania |
Zamówienia publiczne |